Metrotekstualność w natarciu

6 listopada 2009, 09:41

Z badań międzynarodowego operatora telefonii komórkowej T-Mobile wynika, że znacznie wzrosła liczba mężczyzn, którzy wkładają wiele uczucia w pisanie SMS-ów i nawet wiadomości do znajomych oraz przyjaciół tej samej płci kończą wirtualnym pocałunkiem (x). Zjawisko to rozpowszechniło się na tyle, że zaczęto mówić o nowym pokoleniu – metrotekstualistach, co nie bez powodu kojarzy się z opisanym po raz pierwszy przez Marka Simpsona metroseksualistą.



Nagradzający zapach znajomego człowieka

19 marca 2014, 13:39

Psi ośrodek nagrody (jądro ogoniaste) reaguje silniej na zapach znajomych ludzi niż na wonie znanych psów.


Kuzyn kuzynowi nierówny

1 marca 2007, 10:08

Czy ludzie równie chętnie pomogą kuzynom ze strony matki jak kuzynom ze strony ojca? Wydawałoby się, że nie powinny się tu uwidaczniać żadne różnice, tak jednak nie jest...


Etnolog o Bożym Narodzeniu: tradycje trwają, ale ich sens nam umyka

25 grudnia 2020, 17:21

Niegdyś doskonale zdawano sobie sprawę, jaki jest sens poszczególnych rekwizytów, potraw, gestów; wszystko miało swój wymiar magiczny i symboliczny. Dziś wiele tradycji trwa, ale wiedza o nich umyka – mówi o Bożym Narodzeniu etnolog dr Grzegorz Odoj, prof. UŚ.


Nieatrakcyjni siedzą dłużej

25 maja 2010, 11:12

Nieatrakcyjni oskarżeni są częściej skazywani na karę więzienia (22%) i siedzą w nim średnio o 22 miesiące dłużej niż przestępcy o milszej powierzchowności.


Szympansy są wrażliwe na zgodność z normami społecznymi

29 czerwca 2015, 10:44

Filmy z zabójstwem niemowlęcia z innego stada ujawniły, że szympansy są wrażliwe na pogwałcenie norm/właściwość zachowania.


Satysfakcja z pracy nie wpływa na wydajność

28 maja 2007, 12:32

Od dawna uważa się, że satysfakcja z wykonywanej pracy zwiększa wydajność. Nathan Bowling z Wright State University wykazał jednak, że choć zadowolenie i produktywność są ze sobą związane, nie jest to związek przyczynowo-skutkowy (Journal of Vocational Behavior).


Niewiarygodne źródła informacji wpływają na to, jak oceniamy innych ludzi

16 lutego 2021, 09:51

Emocjonalne nagłówki prasowe wpływają na nasz osąd innych ludzi, nawet jeśli uważamy ich źródło za niewiarygodne, stwierdzili neuropsycholodzy z berlińskiego Uniwersytetu Humblodtów.


Emocje

Emocje wtórują doznaniom

6 sierpnia 2010, 16:15

Jak działa pamięć? Dlaczego pojedyncze zapachy, dźwięki, obrazy czy dotyk potrafią wywołać silne i emocjonalne wspomnienia? Badania uczonych z Uniwersytetu w Turynie rzucają światło na tę zagadkę.


Niezmienna rola królowych małżonek

16 lipca 2015, 14:04

Księżne Kate i Diana odgrywają tę samą rolę, co ich odpowiedniczki sprzed wieków. Profesor Helen Watanabe-O'Kelly z Wydziału Języków Współczesnych i Średniowiecznych Uniwersytetu Oksfordzkiego zauważa, że role Kate Middleton i Diany Spencer są niezwykle podobne do ról małżonek monarchów z XVI-XVIII wieku


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy